Who's Online

Αυτήν τη στιγμή επισκέπτονται τον ιστότοπό μας 180 επισκέπτες και κανένα μέλος

Ποιοι Είμαστε

Newsletter

Γραφτείτε για τα νέα της οίκοpress.

Γίνε μέλος στο Facebook!

 

 ΑΜΚΕ Ερύμανθος

 Κοινωφελής Ερύμανθος Αθήνα

 Δημοσιογραφία Πολιτών

 Βιολογικά Προϊόντα

 Καταναλωτική Συνείδηση

 Οικοενέργεια

Ακολουθήστε μας στο Twitter...

ΓΙΑΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟΣΟ ΩΦΕΛΙΜΟ ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ ΤΣΑΙ;

 

Γράφει η Παρασκευή Κουστουράκη, Κλινική Διαιτολόγος - Διατροφολόγος, M.Sc.

Αναδημοσίευση από: www.solon.org

 

Αν και αποτελεί το αγαπημένο ρόφημα των Βρετανών και απολαυστική συνήθεια των Κινέζων, το τσάι, είναι πολύ περισσότερα από ένα δημοφιλές ρόφημα. Τα κυριότερα είδη τσαγιού είναι τρία: πράσινο, μαύρο και oolong.

 


 

 

Το πράσινο τσάι, έχει μελετηθεί κι συσχετιστεί με ποικίλες ευεργετικές επιδράσεις για τον ανθρώπινο οργανισμό. Αν και οι μηχανισμοί είναι ιδιαιτέρως πολύπλοκοι και δύσκολα κατανοητοί, φαίνεται ότι οι πολυφαινόλες, με πρωταγωνίστριες τις κατεχίνες, είναι η κύρια αιτία των ωφελειών του πράσινου τσαγιού.

Οι ελεύθερες ρίζες -άτομα ή μόρια δηλαδή που έχουν χάσει ένα ηλεκτρόνιο και αποτελούν φυσιολογικά προϊόντα του μεταβολισμού- εμπλέκονται στη διαδικασία της παθογένεσης διάφορων χρόνιων νοσημάτων όπως η αθηροσκλήρυνση, ο σακχαρώδης διαβήτης, οι χρόνιες φλεγμονές,  οι νευροεκφυλιστικές ασθένειες, ακόμη και κάποιες μορφές καρκίνου.

 

 

Σωματικό Βάρος

Ξεκινώντας λοιπόν, η κατανάλωση πράσινου τσαγιού έχει συσχετιστεί και με το σωματικό βάρος. Έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε υπέρβαρους έδειξε, ότι μετά από κατανάλωση εκχυλίσματος πράσινου τσαγιού για 12 εβδομάδες, το σωματικό βάρος μειώθηκε κατά 4,6% και η κοιλιακή περιφέρεια κατά 4,5%.

Παρόμοια μελέτη που διεξήχθη σε 240 άντρες και γυναίκες, οι οποίοι κατανάλωναν 538mg κατεχινών για 12 εβδομάδες, έδειξε απώλεια 3εκατοστών από τη μέση στις γυναίκες και 2,5% απώλεια λίπους στους άντρες. Πρόσφατα, μελετήθηκε και η αλληλεπίδραση των κατεχινών με την ταυτόχρονη επίδραση της άσκησης σε παχύσαρκους και υπέρβαρους ενήλικες. Τα αποτελέσματα έδειξαν μείωση του κοιλιακού λίπους.

Καρδιαγγειακά
Η πλειονότητα των επιδημιολογικών και παρεμβατικών μελετών, που έχουν πραγματοποιηθεί σε ανθρώπους, φανερώνουν την ευεργετική επίδραση του εκχυλίσματος τσαγιού, πλούσιου σε EGCG, στους παράγοντες κινδύνου των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Η διατήρηση ή ακόμα και η βελτίωση της ενδοθηλιακής λειτουργίας και της αγγειακής ομοιόστασης φαίνεται  πως επηρεάζονται ευεργετικά από τις κατεχίνες του πράσινου τσαγιού.

Αποτέλεσμα: η μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων. Αν και τα δεδομένα από τις επιστημονικές μελέτες είναι ακόμη ανεπαρκή, φαίνεται ότι η ποσότητα του πράσινου τσαγιού που πρέπει να καταναλωθεί, έτσι ώστε να μειωθεί ο κίνδυνος εμφάνισης κάποιου καρδιαγγειακού νοσήματος, είναι 5-6 φλιτζάνια ή 200-300mg EGCG.

Καρκίνος
Ποικίλες μελέτες έχουν καταλήξει, ότι η συστηματική κατανάλωση πράσινου τσαγιού συμβάλλει σημαντικά στην πρόληψη διάφορων μορφών καρκίνου. Ο καρκίνος του προστάτη στους άντρες και αυτός του στήθους στις γυναίκες φαίνεται ότι μπορούν – σε ένα βαθμό – να προληφθούν από την κατανάλωση πράσινου τσαγιού. Ο καρκίνος του δέρματος είναι επίσης, μια μορφή καρκίνου που σχετίζεται με την κατανάλωση πράσινου τσαγιού.

Θεραπεία του ανθρώπινου δέρματος με EGCG, έδειξε επιβράδυνση του ερυθήματος που προκαλούσε η UVB ακτινοβολία. Οι πολυφαινόλες του πράσινου τσαγιού σχετίστηκαν αρνητικά με το καρκίνο του δέρματος. Μία βιβλιογραφική ανασκόπηση του 2009 φανέρωσε, ότι το αντιοξειδωτικό περιεχόμενο του πράσινου τσαγιού, το οποίο οφείλεται στις πολυφαινόλες, που αυτό περιέχει, μπορεί να αποτελέσει σημαντικό όπλο για την προστασία του ανθρώπινου δέρματος από την ηλιακή ακτινοβολία.

Αναμφίβολα, η επιστημονική έρευνα γύρω από το πράσινο τσάι πρέπει να συνεχιστεί. Παρ’ όλα αυτά, το πράσινο τσάι αποτελεί έναν εξαιρετικό σύμμαχο στην προσπάθεια διατήρησης μια καλής κατάστασης της υγείας. Ενταγμένο σε ένα πλαίσιο υγιεινής διατροφής και συστηματικής φυσικής δραστηριότητας, μπορεί να προσδώσει ποικίλα οφέλη στον ανθρώπινο οργανισμό. Απολαύστε το λοιπόν είτε ζεστό είτε κρύο.

Αναζητήστε είδη τσαγιού που περιέχουν μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε κατεχίνες, αφού αυτές, από ότι φανερώνουν τα μέχρι τώρα δεδομένα, είναι η κύρια αιτία των ευεργεσιών του πράσινου τσαγιού.

 

Πηγή: http://www.solon.org.gr/index.php/2008-07-15-19-13-34/43--yg-/2680-prasino-tsai-med.html

Αναζητήστε στην Οίκοpress

Βασίλης Τακτικός

Βασίλης Τακτικός - προσωπικός ιστότοπος

Επισκεφθείτε επίσης

 

bio trikala logo

ΑΜΚΕ Ερύμανθος

Social Activism

paratiritiriokp

solon

Ερύμανθος Κοινωφελής Εργασία

edo-mko

Επισκεφθείτε τα Blog Μας

TheBlogIconBlogger 

Πανελλήνιο Παρατηρητήριο

Βασίλης Τακτικός – Συγγράμματα για την Κοινωνική Οικονομία

Δημοσιογραφία Πολιτών

Συμμετοχική Δημοκρατία

Η Επανάσταση των Social Media

Πράσινες Πόλεις

Υδάτινοι Πόροι και Περιβάλλον

Διαδραστική Παιδεία μέσω της Τέχνης

Κοινωνικά Υποστηριζόμενη Γεωργία

Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας

Social Activism in the World

Κοινωνική Οικονομία

 

Συμπράττων φορέας

Περιφέρεια Αττικής